Vindruvor.


Okej men en fråga. Jag har hört/fått för mig att när man fyller hundra år så får man ett brev av kungen. Alltså ett personligt handskrivet. Stämmer dett elle rär jag helt ute och cyklar? Inte för att jag tror att någon som är hundra år eller mer kommer läsa min blogg men. Det kan ju finnas någon med en gammal mormor eller bara är almenbildad rent utav ? . Vorre taksam för svar. Men jag har En reservplan om detta inte stämmer. För känns onödigt att leva så länge utan anledning ? Så jag annars ska jag hoppa fårn Egifeltonet (stavning?) när jag fyller 85 =) Och misslyckas det ska jag kväva mig i popcorn och funkar inte dte häller ska jag dycka vid Victoria fallet. Men som sagt självmord är ju en tråkig utväg. Så för guds skull se till att kungen sänder mig ett brev . Dett skall vara fest den dagen jag dör!

En till grej jag tänkt på är att jag har sjukt mkt planer, ider och drömmar. Jag vill bli något/ göra någonting. Jag vill flytta till norrland, ha ett litet café och servera pannkakor för fem kronor styck på torsdagar. Ha röda gummistövlar med vita prickar på. Jag vill skriva en bok. Vet presis vilka karaktärer jag vill använda. Vilken handling det skall vara. Den är redan klar men bara i mitt huvud. Tror inte att jag har kapasitet att utrycka det jag vill ha sagt i bara ord. Jag vill så mkt mer än vad jag kan. Men man kan ju inte ge upp innan man ens har försökt! Ellerhur. Dett vorre ju fegt :). En annan sån där flickdröm jag alltid har haft är att flytta till ett U-land och jobba. Utan lön bara ha så man klarar sig. Inte hjälpa till på andras bekostnad utan bara vara där för och ge inte ta. Jag brinenr för välgörenhet. Men när man är här i sverige. Så långt från alla problemena så tänker man ints så långt. Jag köper gämt massa grejer som jag inte har någon anledning av. Det längsta jag kommer är att lägga några mynt i bössorna som ambisjösa människor står och skrammlar med utanför ica. Jag vill göra någonting. Jag vill göra förändring! Nä nu låter jag som någon falsk blondin som ställt upp i en skönhetstävling och vädjar om peace and love. Men jag menar faktiskt alvar! Vill samla ihopp ett gäng och göra någonting vad som hälst! Sammla in grejr, skarammla med bössaor, informera vad som hälst! Kom igen nu En för alla, Alla för en!

Puss och kram // En ivrig brunett

I would do anything for love



Kommentarer
Postat av: Jenny

du kan ju börja med att bi fadder :D! skicka typ 100 kr i månaden...ska nog göra det :D måste bara planera min lilla ekonomi först :D....fast det vorde dumt...blir förhoppningsvis en fattg student " förhoopningsvis" menas med att jag hoppas komma in på socionom programmet....så det blir elakt mot det bruna lilla barnet om jag dissar han sen för att ja inte har råd :O.hmmmmpf...

2009-04-08 @ 23:51:43
URL: http://fulanka.blogg.se/
Postat av: Des

Har faktiskt tänkt på det men det kostar 200kr månaden och jag har knappt råd som det är >.< men prata med mamma för någon vecka sen om att skaffa en "ihop" och betala 100kr var i månaden : men jag får se :)

2009-04-09 @ 12:10:05
URL: http://kedjereaktion.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0