Butik

Jag vill inte vara en kvinna jag vill inte vara en man. Jag vill bara vara Des. Ingen ska få ha fördömmande tanker pgr av att jag gör en viss handling som kanske inte passar mitt kön. I veckan när jag var nere på stan, skulle mäst fördriva tiden. Rea skyltarna prydde alla stadens skyltfönster.Jag hadde tre timmar att slå ihjäll, tre timmar är lång tid. Inget man vill sitta av och bara kolla ner i asvalten. Hadde kikat runt i lite afärer och rammlade in på en där jag hittade en blå och vit randig tröja, jag full pladask för den! Ett grabbigt stuk. Inte alls gjort för tjejer, inte gjord för sånna som mig, en flicka i vit tyllkjol, rosa ballerina och rosetter i håret. Jag bestämmde mig för att köpa den. När det var min tur att betala så trasslade det med streckkoden och expediten skulle gå ut och hämta en likadan, hon sprang runt bland kläderna på tjejavdelningen, utan en tanke på att jag kanske hitat den någon annanstans. Hon kollade inte ens bland killarnas avdelning där den hängde klart och tydligt man såg den mycket väl. Måste hon ta förgivet att man handlar på ett visst ställe bara för att man råkat födas som tjej?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0